De Dorpsraad

De Dorpsraad is een advies orgaan voor het college van Burgemeester en Wethouders en betreft de inwoners van Opmeer, Spanbroek, Wadway, Zandwerven en de buitengebieden Zomerdijk, de Kaag, Langereis en de Lage Hoek.

Missie
De Dorpsraad behartigt de belangen van de inwoners met betrekking tot de woonomgeving en is een aanspreekpunt voor alle inwoners. Als dorpsraad zullen we u proberen te adviseren en indien nodig te begeleiden. We hopen een positieve ondersteuning van de sociale samenleving te zijn.

De communicatie tussen de gemeente en de burgers te bevorderen en de betrokkenheid en participatie van de dorpsbewoners aan te moedigen.

Wie zijn wij?
Wij stellen ons graag voor door middel van bovenstaande foto. In volgorde: Keesjan Stapel (voorzitter/secretaris), Tinus Waaijer, Crista Koelemeijer, Edwin Blom, Kees Berkhout en Eric Frerichs(Penningmeester)

Keesjan Stapel
Voorzitter
Mijn naam is Keesjan Stapel, ik ben een geboren en getogen Spanbroeker. Getrouwd en woon nu in Opmeer samen met mijn vrouw Renske aan de Koekoeksbloem. In 2007 heb ik als gemeenteraadslid (GB) samen met 2 raadsleden (CDA en PvdA) onderzocht naar de mogelijkheid voor een Dorpsraad voor Spanbroek en Opmeer. In de andere delen van onze gemeente zoals Hoogwoud, Aartswoud en De Weere bestond deze al langer. Al snel een aantal kandidaten gevonden die uiteindelijke de Stichting DSO (Dorpsraad Spanbroek, Opmeer) in 2007 hebben opgericht. Toen in 2012 het toenmalige bestuur in zijn geheel af trad, heb Ik mij kandidaat gesteld en opnieuw gezocht naar kandidaten en vond gelukkig goede en geschikte kandidaten. Mijn functie is voorzitter en samen met de andere kandidaten staan wij klaar voor vragen of advies voor alle inwoners van het centrum van onze prachtige gemeente. Persoonlijk doe ik dit met heel veel plezier en onderhoud zo het contact met onze gemeentebestuurders en de bewoners van Spanbroek en Opmeer.

Kees Berkhout
Secretaris
Mijn naam is Kees Berkhout. Geboren en getogen in Heerhugowaard, maar woon al sinds 1982 in de Cicerostraat in Spanbroek. Getrouwd met Ineke en vader van Lianne en Niels.
In mijn werkzame leven ben ik actief geweest als leidinggevende in de detailhandel (bouwmarkten) en later overgestapt naar het bankwezen.
Bij mooi weer gaan we er graag op uit met onze camper en genieten we van mooie fietstochten.

Na een periode als jeugdtrainer werd ik gevraagd als bestuurder voor VVS’46; dit heb ik uiteindelijk 17 jaar gedaan waarvan 15 jaar als secretaris. Nu draag ik nog mijn steentje bij als barmedewerker en daarnaast maak ik deel uit van het onderhoudsteam “lekker aan de bak” van VVS’46. Ook ben ik sinds 2012 verkeersgeleider bij de jaarlijkse Kerstcross.
Vanaf 2019 ben ik actief als secretaris van Knarrenhof ”Hofmeer”. Wij hopen op korte termijn een hofje van ca. 25 woningen voor 55 plussers te realiseren in Spanbroek..

Dit jaar werd ik gevraagd om de rol van secretaris van de Dorpsraad Spanbroek Opmeer in te gaan vullen. Een hele mooie en inspirerende uitdaging om, samen met de andere collega’s van de Dorpsraad,  een schakel te vormen tussen inwoners en de gemeentelijke instanties. Mijn persoonlijke uitdaging hierbij is om onze doelstellingen meer en meer bekend te maken bij de lokale bevolking en de mensen te overtuigen van onze toegevoegde waarde. Samen sterk!

Erik Frerichs
Penningmeester

Tinus Waaijer
Ik ben Tinus Waaijer. Bijna 10 jaar geleden op Zandwerven komen wonen. Ik maak al een aantal jaren deel uit van de dorpsraad. Ik ben in het verleden vaak betrokken geweest bij plaatselijke politiek aan de zijlijn.
Ik wil wat daar blijft liggen en toch uitgevoerd moet worden, op de agenda proberen te krijgen. Zodat ook de kleinere zaken opgepakt worden.

Heeft u iets voor ons als dorpsraad, laat het weten, dan gaan wij er mee aan de slag.

Christa Koelemeijer
Graag wil ik mij even voorstellen als (nieuwste lid) van de Dorpsraad Spanbroek Opmeer,Mijn naam is Christa Koelemeijer, ben getrouwd en woon (bijna) mijn hele leven in Spanbroek/Opmeer.Ik werk vanaf mijn 18e jaar in de zorg en hoop mij met deze ervaring in de sector zorg en welzijn voor u in te kunnen zetten bij de DSO.  Heeft u ideeën, suggesties of vragen over dit onderwerp die ik mee kan nemen naar de gemeente, kunt u bij mij terecht en natuurlijk ook bij mijn medeleden van de DSO.

Edwin Blom

Graag stel ik mij voor als jongste lid van de Dorpsraad Spanbroek Opmeer. Mijn naam is Edwin Blom, 30 jaar oud en opgegroeid in het mooie Zandwerven. Inmiddels woon ik enkele jaren in het centrum van Spanbroek aan de Van Roozendaalstraat. Ik werk in de internationale handel, maar wil graag ook lokaal mijn steentje bijdragen.

Voorlopig zal ik de deskundige leden van deze dorpsraad ondersteunen en waar mogelijk mij inzetten voor de jongere generatie van Spanbroek en Opmeer. In de toekomst hoop ik aan iedereen te kunnen laten zien dat door participatie veel mogelijk is binnen onze mooie gemeente.